۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۱۲۵۲۹۰
رئیس اتحادیه صادرات سرب و روی ایران گفت: در تمام فرهنگ‌ها چیزی به عنوان مواد نیمه خام وجود ندارد، این اختراع نمایندگان مجلس است چون می‌خواهند به هر طریقی پول بگیرند.
کد خبر: ۳۶۲۷۰

باید بین معدن و صنایع معدنی مرزی گذاشته شود

بخش چهارم و پنجم حسینقلی_ مواد خام و نیمه خام
 
حسن حسینقلی، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های صنایع و معادن سرب و روی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیان کرد: بنده یک مشکل بزرگی را می‌بینم و آن هم این است که دولت اصلاً قائل به قانون نیست. ما دو قانون داریم یکی رفع موانع تولید یکی هم بهبود مستمر فضای کسب و کار که در ماده ۲ و ۳ قانون دوم گفته شده دولت و مجلس هرگونه تصمیمی یا بخشنامه‌ای می‌خواهند ارائه دهند باید با تشکل مربوطه بخش خصوصی مشورت کنند. این آقایان چه زمانی ما را صدا کردند؟ حتی یک بار هم که ما را دعوت کردند به حرف‌هایمان توجهی نکردند.
 

مواد نیمه خام اختراع نمایندگان مجلس بود!

ما یک بخش معدن و یک بخش صنایع معدنی داریم. زمانی که معدن را می‌گویند انفال است نمی‌گویند که صنایع معدنی هم انفال است، در حقوق دولتی که شورای نگهبان تایید کرده از صنایع معدنی دارند عوارض می‌گیرند که این غلط است، وقتی می‌گوییم کارهای دولت غیرقانونی است ۱۰۰ دلیل وجود دارد.

حسینقلی گفت: بر اساس ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید در ماده خام معدنی نباید هیچ تغییری داده شود. حالا این لیست ۳۶۸ قلم که وزارت صمت تهیه کرده و ما مخالفت کردیم و وزارت اقتصاد هم پای این موضوع ایستاده، به هیئت وزیران فرستادند و آن‌ها هم بدون توجه به مخالفت ما آن را تصویب کردند. در تمام فرهنگ‌ها چیزی به عنوان مواد نیمه خام وجود ندارد، این اختراع نمایندگان مجلس است چون می‌خواهند به هر طریقی پول بگیرند. ما یک بخش معدن و یک بخش صنایع معدنی داریم. زمانی که معدن را می‌گویند انفال است نمی‌گویند که صنایع معدنی هم انفال است، در حقوق دولتی که شورای نگهبان تایید کرده از صنایع معدنی دارند عوارض می‌گیرند که این غلط است، وقتی می‌گوییم کارهای دولت غیرقانونی است ۱۰۰ دلیل وجود دارد. در کل باید یک مرزی بین معدن و صنایع معدنی گذاشته شود.
 
 

بخش چهارم و پنجم حسینقلی_ مواد خام و نیمه خام

چندین ماه است نامه نوشته‌ایم چرا رسیدگی نمی‌شود؟ 

رییس کمیته سرب و روی خانه معدن ایران ادامه داد: باید شورای عالی معادن به این مسائل رسیدگی کند که می‌گویند نامه بزنید ما رسیدگی می‌کنیم، چندین ماه است که نامه نوشته‌ایم پس چرا رسیدگی نمی‌شود؟ نیمه خام چیزی است که این آقایان درآوردند سپس آمدند لیستی را تهیه کردند که لیست خام و نیمه خام بود و به هیئت وزیران رفت که فقط بالایش نوشته شد خام و نیمه خام که یک ستون بیشتر نیست! یعنی علی رغم تمام شعارهایی که آقایان می‌گویند خام فروشی نکنید، به جای حمایت از یک بدبختی که صدها کارخانه تاسیس و سرمایه‌گذاری کرده با او هم همانند آن شخصی که فرآوری نمی‌کند برخورد کردند.
 
برچسب ها: معدن صنایع معدنی چالش های معدن صادرات مواد خام ویدیو ویدئو کلیپ
ارسال نظر
آخرین اخبار